„Za każdym razem, kiedy kładłem na białym talerzu Regi kolejny krążek wiedziałem, że się nie zawiodę. Nie dlatego, ze gramofon upodabnia płyty do siebie i maskuje ich wady, to nie tak. To elektromechaniczne urządzenie ma niebywałą umiejętność pokazywania prawdy o nagraniu, ale tak, aby nie była to dla nas kara, a nagroda, abyśmy mogli słuchać dowolnej muzyki z pełnym przekonaniem, że tego chcemy, a nie, że musimy.”

„Oprócz neutralnej i naturalnej jednocześnie barwy, niebywałej mikrodynamiki i energetyczności, pomaga w tym niemal kompletny brak szumu przesuwu i trzasków. Te oczywiście gdzieś tam, pod spodem, są – to przecież niebywale ułomny pod tym względem nośnik, ten cały winyl. Są one jednak tak doskonale tłumione, że wydaje się nam, że ich nie ma. Tłumienie szybkich, pozamuzycznych informacji przynależy do bardzo złożonych mechanicznie i dużych gramofonów.”

„Rega Naia pokazała tę przestrzeń w sposób spektakularny. Okazało się, że rysuje bardzo, bardzo głęboką scenę, która rozciąga się także szeroko za kolumnami, w bogatym w wybrzmienia półokręgu.”

„Rega Naia jest wyjątkowym podsumowaniem 50-letniej działalności firmy i godnym zwieńczeniem obchodów jej 50-lecia. Jest pięknie! Od nas wyróżnienie ˻ GOLD FINGERPRINT ˺.”

„High Fidelity” | No. 235

Czytaj cały TEST